FAQ

Waar kan ik parkeren?

DermaCentrum Apeldoorn ligt vlakbij het centrum van Apeldoorn in een parkeervergunningszone. Parkeren is hier op betaalde tijden alleen mogelijk met een geldige parkeervergunning. Deze zone staat duidelijk aangegeven op verkeersborden.

Ter hoogte van de Javalaan is het mogelijk om vrij te parkeren. U kunt uw auto ook in de parkeergarage van Schouwburg Orpheus parkeren (tegenover de ingang van onze praktijk). Ook zijn er aan de Soerenseweg 22 drie betaalde parkeerplaatsen (op slechts 50 meter van onze praktijk).

Hoe kan ik de praktijk bereiken?

U kunt ons telefonisch bereiken op 055-5789614. Tijdens behandelingen kunnen wij de telefoon niet opnemen. Is dit het geval? Spreek dan het antwoordapparaat in, zodat wij u op een later tijdstip kunnen terugbellen. Dit proberen wij dezelfde dag nog te doen. U kunt ook een appje sturen naar 06-46178508 of een e-mail naar info@dermacentrumapeldoorn.nl

Krijg ik mijn behandeling vergoed?

Of u de behandeling vergoed krijgt, hangt af van de zorgverzekering die u heeft afgesloten. Kijk daarom goed in het overzicht van uw zorgverzekering bij de aanvullende verzekeringen. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met uw zorgverzekeraar om dit na te vragen.

Hoe kan ik mijn afspraak wijzigen?

Een afspraak wijzigen kan tot maximaal 24 uur van tevoren op drie manieren:
1) Telefonisch: 055-5789614
2) Via WhatsApp: 06-46178508
3) Per e-mail: info@dermacentrumapeldoorn.nl

Welke behandelingen geeft DermaCentrum Apeldoorn?

Wij behandelen uiteenlopende soorten huidaandoeningen: van acnebehandelingen tot littekens en oedeem. Welke behandeling wij toepassen, hangt af van uw persoonlijke klachten. Daarover kunt u meer lezen in het overzicht met alle behandelingen.

Kan ik bij DermaCentrum Apeldoorn terecht zonder doorverwijzing van een arts?

Ja, dat kan. Een huidtherapeut is een paramedicus. Dit betekent dat we direct toegankelijk zijn en dat u geen verwijzing nodig heeft om een afspraak te maken.

Wat kan ik doen als ik na een behandeling een ongewenste huidreacte krijg?

Bij ongewenste huidreactie mag u altijd contact opnemen met ons. Dit kunt u doen door ons te bellen (055-5789614) of een WhatsApp-bericht te sturen (06-46178508 ). In het laatste geval kunt u ook een foto van uw huidreactie meesturen.

Mag ik behandeld worden als ik een koortslip heb?

Als u een koortslip heeft, dan verplaatsen we de afspraak. Een koortslip is erg besmettelijk. Dat kan gevaarlijk zijn voor u in combinatie met een behandeling, maar ook voor de behandelaar zelf.

Kan ik direct make-up op doen na de behandeling?

Dit hangt af van de behandeling u heeft gehad. Bij een peeling of microneedling mag u 48 uur na de peeling geen make-up gebruiken. U mag alleen een crème met SPF 30-50 gebruiken. Bij elektrische epilatie of coagulatie mag u 24 uur na de behandeling geen make-up gebruiken. Bij littekentherapie mag u direct na de behandeling weer make-up op doen.

Mag ik na een elektrische epilatie de haren die groeien zelf epileren?

Nee, als u kiest voor elektrische epilatie, dan mag u de haren niet meer epileren, maar alleen maar scheren.

Hoe lang moeten de haren zijn voor elektrische epilatie?

De haren moeten tussen de 2 en 4 millimeter zijn. Ook moet u de haren met een pincet kunnen vastpakken.

Als mijn huid gaat schilferen of vervellen na een peeling, mag ik dit er dan af trekken?

Het schilferen of vervellen van de huid kan plaatsvinden na een peeling. Het is belangrijk de losse schilfertjes of velletjes niet van de huid te trekken. Er kan dan een litteken of pigmentvlek ontstaan, omdat de huid na een peeling nog dun en kwetsbaar is.

©WirandaLund

Andere vraag?

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.